Jouw fysieke houding is van wezelijk belang om de fijne motoriek die nodig is voor het bespelen van snaarinstrumenten soepel te kunnen waarborgen. Jouw 'zin in spelen' bepaald de snelheid waarmee je met kleine stapjes, grote sprongen kunt maken. Maurits helpt je heel graag dit te verwezelijken.

Zijn lyrische, strakke, funky aanpak op bas, gitaren en samplers leidde tot zijn bijnaam 'handieMan .. The Carpenter of Sound'. handieMan heeft als instrumentalist, producer en remixer een onmetelijke ervaring in het creëren en verrijken van slepende funky beats, kenmerkende baslijnen en samenvloeiende arrangementen in een werveling van psychedelische ritmes en donkere mysterieuse sferen.

handieMan bracht zijn goed ontvangen albums '.. Leaf te Enter', 'Four Dreams' en 'Use It' wereldwijd uit op het USA platenlabel Sunburn. Eind '90 startte hij zijn eigen platenlabels: Tree-Top en Supertracks. Hierop bracht hij diverse underground gerelateerde albums uit met vele innovatieve producers en muzikanten. Recente samenwerking met Saxofonist Hans Dulfer resulteerde in het succesvolle album 'Scissors'.

Vanaf 2 september 2013 start popmuzikant, producer en organisator Maurits de Weert een nieuw muzikaal-educatief initiatief: De Apeldoornse Popschool. De Weert heeft met een jarenlange podiumervaring als muzikant zijn sporen in het popcircuit ruimschoots verdiend. Daarnaast initieerde en organiseerde hij vanuit zijn passie voor deze stroming o.a. het grootse popfestival van de Veluwe ‘Aaltjespop’ en won hiervoor de Kultingprijs, produceerde de succesvolle CD Scissors met saxofonist Hans Dulfer, verzorgde talloze jamsessies en workshops op poppodia in Nederland en begeleidde hij jonge talenten waaronder Brainpower, Rico (Opgezwolle), C-Mon & Kypski en Bastian (Jeugd van Tegenwoordig) naar een groter podium. De Weert wil met de Apeldoornse Popschool de popmuzikant in spé vanaf de eerste les leuke en uitdagende nummers leren spelen en geen suffe deuntjes die niemand kent.

Naast zijn rol als directeur brengt Maurits met veel passie en geduld zijn skillz en ervaring op gebied van gitaar, basgitaar en bandcoaching graag over op zijn leerlingen. Jouw fysieke houding is van wezelijk belang om de fijne motoriek die nodig is voor het bespelen van snaarinstrumenten soepel te kunnen waarborgen. Jouw 'zin in spelen' bepaald de snelheid waarmee je met kleine stapjes, grote sprongen kunt maken. Maurits helpt je heel erg graag dit te verwezelijken.

Kijk op www.handieman.nl om te zien wat hij in de afgelopen decennia allemaal heeft gedaan.